Hemsidan Large
Ett val för dig som vill mycket med din hemsida
Designexempel
Denna webbplats är ett exempel på hur designen av en hemsida kan se ut när dina ambitioner är höga. Detta är enbart ett exempel på själva strukturen och vi anpassar givetvis utifrån ditt material vad gäller till exempel andra färger och typsnitt.
I detta exempel så finns en sida med Nyheter samt mer information i slutet av sidan.
Värt att tänka på
Syfte
Vad vill du att hemsidan ska göra för dig? Det vill säga, vad önskar du att besökaren ska göra på din hemsida?
Det vanligaste är att en hemsida är informativ och tydlig i sitt sätt var den informationen finns. Det är alltid bra att kunna förekomma de eventuella frågor en besökare kan ha när den landar på din hemsida.
Slogan
Har du skrivit en slogan för din verksamhet? Det kan vara bra att göra det. En slogan är nämligen en slags mening som förklarar vad din verksamhet erbjuder.
Gällande slogan kan du tänka följande: 1 del vad du gör, 1 del för vem, 1 del hur du är annorlunda, 1 del var någonstans geografiskt. Det ska tydligt framgå hur du är och vad du erbjuder samt var du finns.
Stil
Bara för att du verkar inom en viss bransch så behöver ditt varumärke inte se ut som alla andra. Våga vara unik och stå ut från mängden, det gör att du troligen gör ett mer bestående första intryck på människor.
Men det måste kännas rätt för dig och din verksamhet! Det behöver genomsyra hela ditt varumärke för att det ska upplevas professionellt.
Aktuellt
Event
Arrangerar du event och/eller kurser kanske? Att hänvisa till sin hemsida på detta sättet är ett bra alternativ istället för att enbart publicera på ex. Facebook.
Nyhet / Aktuellt
Är det något på gång i din verksamhet eller något som har hänt som är värt att nämna? Ja, men då är det ypperligt tillfälle att lägga det på hemsidan.
Blogginlägg
Att använda en hemsida med ett bloggflöde är vanligt, det ökar innehållet på sidan vilket kan hjälpa en att förbättra sökresultatet på ex. Google.