Material

Ditt textmaterial är grundelementet som utgör hela hemsidan – det definierar vad som går att skapa. Utan text och annat material kan det inte bli någon hemsida. Det är som om man vill försöka bygga en stenmur utan stenar – det krävs material för att få det bästa resultatet.

För oss är det av vikt att du som företagare lägger tid på att ta fram material till din blivande hemsida. Ingen annan känner din verksamhet så bra som du gör och vet om de mål du har med den.

Ditt företag och ditt material är unikt, därför anpassar vi alltid en hemsida utifrån det material du har skickat in till oss. Så se till att sammanställa allt det nödvändiga INNAN du skickar till din kontaktperson hos oss.

Denna hemsida består ungefär av 1250 ord, vilket motsvarar nästan 4 hela A4-sidor med text (då har vi exkluderat inläggen).

Vad du behöver fundera på!

Det vi vill veta är följande:

  1. Vilka sidrubriker vill du ha? (exempelvis hem, tjänster, om oss, kontakt)
  2. Vilka texter ska ligga under respektive sidrubrik?
  3. Skicka de bilder du vill ha på hemsidan (se till att pixelstorleken minst är 2000×1200 px), och förklara var respektive bild ska placeras.
  4. Finns det någon speciell funktion du behöver? (exempelvis en länk till Facebook/Instagram, kontaktformulär, karta för vägbeskrivning, bildgalleri osv.)
  5. Skicka en detaljerad beskrivning

Har du redan tänkt lite längre?

Vi vill att du självklart ska bli nöjd med din hemsida. Har du redan en grafisk profil med logotyp eller önskemål om färg, osv. så välkomnar vi det. Eftersom hemsidan ska spegla ditt företag.

Har du inget av detta?

Misströsta inte, våra designers är duktiga på att ta fram färg och typsnitt som kan passa din verksamhet!
Om du skulle vilja ha en logotyp? Vi har bra samarbetspartners, så hör bara av dig till oss!

Har du en logotyp för din verksamhet? Det är inget måste men alltid en fördel att ha något som är unik för just din verksamhet och varumärke.

Logotyp

Har du en logotyp för din verksamhet? Det är inget måste men alltid en fördel att ha något som är unik för just din verksamhet och varumärke.
Tänker du dig någon specifik färg på din hemsida? Färger symboliserar olika saker och kan därför ge rätt känsla för din verksamhet.

Färgsättning

Tänker du dig någon specifik färg på din hemsida? Färger symboliserar olika saker och kan därför ge rätt känsla för din verksamhet.
Önskar du ett visst typsnitt? Var bara medveten om att alla typsnitt är inte gratis för kommersiellt bruk, därför utgår vi alltid från Google Fonts.

Typsnitt

Önskar du ett visst typsnitt? Var bara medveten om att alla typsnitt är inte gratis för kommersiellt bruk, därför utgår vi alltid från Google Fonts.