Ett val för dig med visioner 

Med en hemsida som denna så har du tagit ett bra steg till att representera ditt företag snyggt på nätet! Vi förstår att det kan vara svårt att veta vad som passar på webben men det är ju därför vi är här, för att hjälpa dig.

Ett exempel på design & layout

Denna webbplats är ett designexempel på hur hemsida kan se ut då man lagt några dagars arbete på materialet till den. Detta är ett exempel på själva strukturen och vi anpassar givetvis utifrån ditt material vad gäller till exempel andra färger och typsnitt.

Att fördela materialet i olika undersidor gör att hemsidan känns mer etablerad och genomarbetad.

Värt att tänka på

Syfte

Vad vill du att hemsidan ska göra för dig? Det vill säga, vad önskar du att besökaren ska göra på din hemsida? 

Det vanligaste är att en hemsida är informativ och tydlig i sitt sätt var den informationen finns. Det är alltid bra att kunna förekomma de eventuella frågor en besökare kan ha när den landar på din hemsida. 

Slogan

Har du skrivit en slogan för din verksamhet? Det kan vara bra att göra det. En slogan är nämligen en slags mening som förklarar vad din verksamhet erbjuder. 

Gällande slogan kan du tänka följande: 1 del vad du gör, 1 del för vem, 1 del hur du är annorlunda, 1 del var någonstans geografiskt. Det ska tydligt framgå hur du är och vad du erbjuder samt var du finns.

Stil

Bara för att du verkar inom en viss bransch så behöver ditt varumärke inte se ut som alla andra. Våga vara unik och stå ut från mängden, det gör att du troligen gör ett mer bestående första intryck på människor. 

Men det måste kännas rätt för dig och din verksamhet! Det behöver genomsyra hela ditt varumärke för att det ska upplevas professionellt.